3 ACCIONS QUE POTS FER JA PER SER UN BON MODEL

Per ser el model (la proposta principal del mini-curs gratuït  de l’escola) primer et caldrà saber quin tipus de model vols ser. En aquest post comparteixo la primera part del document de treball que obtenen aquells qui fan el curs: accions i exercicis que pots fer per descobrir quin tipus de model vols ser.

1. RELAXA’T I FOCALITZA EL TEU PENSAMENT: SURT A PASSEJAR! 

Quin primer punt oi?!, potser no sembla gran cosa però és de les millors primeres accions que pots fer per connectar amb tu mateix/a.

I hi ha 3 súper motius pels quals t’ho suggereixo:

Primer, és una activitat que requereix molt poc i que aporta moltíssim. Passejar  a part dels beneficis que té per a la nostra salut física general també resulta molt beneficiós per la salut psíquica i emocional. Passejar per la natura, observar-la i escolta-la és una activitat que relaxa i focalitza.

Segon, la natura té el seu cicle i observar-lo ens ajuda a reflexionar sobre el nostre propi camí: No estem aturats enlloc, aquest moment o aquesta sensació no són el destí del nostre camí sinó una passa mes. Sí, sona molt hippie i ho és tant com cert, així que rient, amb dubtes o ben convençut/da: vés a passejar i observa la natura durant uns instants. Cada vegada que ho facis estaràs creant una experiència agradable pel teu cervell i per les teves emocions. Passejar és un gran hàbit per entrar!.

Tercer, cada aspecte del nostre benestar: emocional, mental i espiritual funciona com a part d’un tot. Com més bé estiguem emocionalment, més probable és que físicament també estiguem bé, i viceversa. Passegem i observant generem energia i benestar i això és sempre un precursor de la positivitat.

Si pel motiu que sigui no pots sortir a passejar, crea’t una activitat regular que es basi en l’observació i la respiració calmada i conscient com per exemple pintar o cosir.

2. UTILITZA L’HEMISFERI DRET: SOMIA DESPERT/A

L’equilibri entre tensió i relax, entre raonament i intuïció s’explica fisiològicament en l’equilibri del treball entre hemisferis cerebrals i entre els sistemes nerviós simpàtic (activa) i parasimpàtic (relaxa).

Per crear una llar equilibrada ens anirà molt bé tenir en compte aquests aspectes:

  • Mantén un espai ordenat i lliure de sobre-càrregues visuals, així aportaràs l’orde necessari perquè l’hemisferi esquerra estigui tranquil. (especialment el dels adults que necessita més ordre que els dels infants).
  • Posa música, crea un ambient més creatiu i interessant per l’hemisferi dret amb aquesta acció tant senzilla! Quan esteu parant la taula, els diumenges al matí o simplement per crear un entorn sonor més agradable… poseu música. Si teniu gusts musicals molt diferents entre els membres de la família, creeu una llista de reproducció variada en la qual cadascú hi aporta el que li agradaria que sonés en aquests espais. Ep! malgrat aquest consell no us oblideu que el verdader silenci (sense TV, crits o cotxes) també és “música” per als nostres sentits!

3. CREA UN ESPAI VITAL QUE POTENCII L’EQUILIBRI

(…)

Si tens ganes de saber-ne més, apunta’t  al curs gratuït i obtindràs, al finalitzar-lo, el document d’accions i exercicis 😉

#volemquevinguisalescola